Kosmetisk Tatuering

Våra kosmetiska tatueringar eller micropigmentering, som det också kallas, är en semi-permanent make up behandling för fransrad eller läpplinje. Denna är en maskintatuering som finmarkerar det önskade området. Pigmenter snuddas in med en vibrerande nål i det översta hudlagret. Denna behandling varar i upp till 2-5 år beroende på hudtyp.

Lipliner

Du kan välja mellan flera olika nyanser och vi erbjuder färgning av hela läppen eller bara läpplinjen med eventuellt skuggning.

Inför ditt besök

Om du lider av munsår, blåsor kring munnen eller sår av annat slag uppmuntrar vi våra kunder att behandla detta minst två dagar innan och 5 dagar efter behandlingen. Den kosmetiska tatueringen kan aktivera eller förvärra ett utbrott vid extra känslighet för dessa.

Eftervård

Skölj den nya tatueringar med en koksaltslösning och smörj in den med vaselin med en bommulstops ca 5 gånger per dag i minst 7 dagar efter besöket. Skorpor uppstår efter tatueringen, dessa ska man inte pilla eller dra bort utan de ska falla bort naturligt för att inte orsaka infektioner eller ärr. Färgen kommer framstå mörkare under den första veckan efter behandlingen men upptar rätt nyans under läkningsprocessen. Använd solskydd med hög solskyddsfaktor för att förhindra blekning av tatueringen.

eyeliner

Vid en eyeliner kosmetisk tatuering lägger vi färg mellan fransarna och sedan på ögonlocket för att förstärka den naturliga ögonkonturen. Du kan själv välja nyans utav flera olika färger vi erbjuder.

Inför ditt besök

Använd inte ögon make-up eller mascara när du kommer till behandlingen. Färgning av fransar bör ske minst 48 timmar innan och 7 dagar efter eyeliner behandlingen. Du bör ej ha fransförlängningar vid behandlingen och dessa kan tidigast sättas in 2 veckor efter ditt besök, på grund av infektionsrisk. Använd inte heller kontaktlinser under och minst 24h efter behandlingen.

Eftervård

• Facebook Social Ikon