BB Glow Ansiktsbehandling

BB Glow är en modern behandling som har utvecklats av koreanska kosmetologer för att ge hyn en jämnare hudton och lyster. Behandlingen är lämplig för både män och kvinnor, utan åldersbegränsningar.

BB Glow behandlingen är en sorts Microneedling behandling där BB serumet fördelas jämnt i huden på ansiktet och runt ögonen, med hjälp av sterila NANO-nålar. Tack vare denna kombination av BB serumet och denna specifika NANO penna, uppnås effekten av BB kräm på huden som varar länge. Huden får därav en jämnare ton som ger en naturlig lyster. BB serumet finns i 3 olika färger.

Resultat

• Jämnare hudton

• Kontroll av överdriven aktivitet av melanin (fläckar, färgdefekter, åldersfläckar)

• Stimulering av kollagenproduktion

• Hudens naturliga skydd förbättras

• Återfuktad och näringsrik hy

Effekten märks redan efter första behandlingen, men för bistående effekt rekommenderar vi en kur på 3-5 gånger, först 2 veckor efter första behandlingen.

Behandlingen bör ej genomföras vid:

• Cancer

• Blodkoagulationssjukdomar, blodsjukdomar

• Akuta infektionssjukdomar

• Graviditet och amning

• Akuta inflammatoriska processer

• Hudsjukdomar i det drabbade området (eksem, neurodermatit, psoriasis)

• Bildandet av hypertrofiska och keloida ärr

• Inflammerad akne

• Öppna sår och brännskador

• Epilepsi

• Allergi mot komponenter

• Feber

• Med försiktighet vid diabetes och herpes.

• Man bör ej vistas i direkt sol i 14 dagar och vi rekommenderar att man inte använder starka kosmetiska produkter eller smink under första dagen efter behandlingen.

• Kosmetiska och/eller laserbehandlingar bör undvikas inom en månad efter behandlingen. ​

• Det rekommenderas inte att besöka bastu, bassäng, solarium och idrotta under minst fem dagar efter behandlingen.

• För att uppnå bästa effekt bör solskydd användas på det behandlade området.

• Efter en BB Glow behandling skall man undvika kosmetiska- och/eller laserbehandlingar i en månad.

• Har man redan gjort någon kosmetisk och/eller laserbehandling skall man inte göra en BB Glow behandling förrän efter två veckor.

• Facebook Social Ikon